Battle report - Age of Sigmar - 2 Aug. 2015

Plaats reactie
Verdouche
Hero member
Berichten: 676
Lid geworden op: 14-02-2012 08:39

Battle report - Age of Sigmar - 2 Aug. 2015

Bericht door Verdouche » 02-08-2015 22:07

-edit- Nog wat meer tekst bijgevoegd, aangezien ik drie maal begonnen was met typen en er 1x m'n laptop spontaan in de reboot ging en 2x omdat ik verkeerd klikte.
En weg was alles. was zeer geneigd m'n laptop door de kamer te smijten, maar kon me beheersen gelukkig. Wat met m'n mobiel recent niet gelukt is, dus die was kapoet. inmiddels wel weer een nieuwe mobiel.

Vanmiddag twee battles AoS gespeeld.
Mijn Orcs & Gobbo's (heten tegenwoordig Orruks en Grunds) tegen Ogres in de eerste battle.
En tegen Undead in de tweede battle.
Respectievelijk hebben we 6 en 8 warscrolls ingezet. Niet gekeken naar wound-count, named charactres oid.
Warscrolls werden om beurten gekozen en de units gelijk geplaats, totdat we zoiets hadden van "dat is wel genoeg".
Summoning 1 unit per beurt, tenzij je twee wizards had en de eerste poging mislukte.
Objective: probeer de generaal van de tegenpartij te killen.

Het ging er om om de nieuwe regels van AoS uit te proberen.

De openings opzet voor battle 1.
Afbeelding

het ging er heet aan toe, vandaar de wazige foto.
Afbeelding

Giants te kust-en-te-keur. Walter z'n giant had iets te ver in de bierton gekeken, wand hij rolde een dubbel op z'n charge move.
Dus viel die ladderzat een richting op die ik mocht bepalen..haha...en hierdoor werd er een leadbelcher verpletterd.
Afbeelding

Black Orcs in de verdrukking. Een te kleine unit. BO's zet je in in groepen van minimaal 20. 2 attacks each, 2 wounds each met leuke abilities. Zijn het hard hitting gassies.
Afbeelding

Opening tweede battle tegen undead. Mijn Giant had z'n neef er even bijgeroepen.
Afbeelding

Opening setup van de undead. Wellicht hadden de Orruks en Grunds wat meer troepen moegen hebben.
Afbeelding

Bloodknights (toch Walter?) in de knel tussen BO's en Goblin Wolf Riders.
Afbeelding

M'n Giant tegen on-doden gassies, waarvan ik de naam echt niet meer weet....
Maar dat was te veel voor poor-old-Giant.
Afbeelding

Ondanks de (maar) 4 pagina's aan regels, is het echt wel een volwaardige wargame game.
Veel wordt ook bepaald door de extra abilities die karakters en unit hebben op hun Warscroll.
Dus ook al zijn de army-boeken weg, je moet je nog steeds verdiepen in de Warscrolls en wat welke invloed heeft op een andere unit.
Dus er zijn best wel veel modifiers in het spel die je een re-roll op 1 geven, je save verbeteren etc.

Taktisch is het speel ook nog steeds, meer zelfs denk ik, omdat je moet blijven bewegen, wil je overleven.
Je kan namelijk na een close combat re-treaten en vervolgens runnen.
Nou, daar staat je tegenstander dan...euh...waar zijn ze nu.....

Retreat en Run maken wel dat je niet kan schieten en chargen, maar je raakt wel uit de melee.

Orcs hebben grotere units nodig van 20/30 man, en dat kan gewoon per warscroll.
Houd karakters in de luwte van het gevecht, probeer compact te spelen.
Maak goed gebruik van de hero phase, abilities en magic.

Magie is niet meer overheersend, gelukkig.

Okee, ik heb nu maar twee potjes gespeeld, maar ik ben enthousiast over AoS. Niet meer 80 pagina's aan regels door zoeken.
Je kunt als je 6 of 8 warscrolls speelt, 2 potje sop een middag doen.

wbravenboer
Hero member
Berichten: 992
Lid geworden op: 13-02-2012 21:29

Bericht door wbravenboer » 03-08-2015 08:44

Misschien leuk om eens te wisselen, ik wil graag kijken hoe de ogres het beste aan te pakken, ik heb het idee dat sterke cavalerie units het beste zijn tegen die grote jongens.

Verdouche
Hero member
Berichten: 676
Lid geworden op: 14-02-2012 08:39

Bericht door Verdouche » 04-08-2015 11:20

Ik heb wat meer tekst erbij gezet.

En idd Walter, wil ik die Ogres ook wel eens uitproberen.
Ze zijn tenslotte order-genoten van m'n O's & G'ds

wbravenboer
Hero member
Berichten: 992
Lid geworden op: 13-02-2012 21:29

Bericht door wbravenboer » 04-08-2015 12:40

ik ga m'n orcs eens uit de kast halen, het lijkt me leuk om eens verschillende legers te proberen, zowiezo Empire.

Verdouche
Hero member
Berichten: 676
Lid geworden op: 14-02-2012 08:39

Bericht door Verdouche » 04-08-2015 13:35

Ha..ik heb nog een partij Chaos Deamons of Tcheenz...die ik ooit eens overgenomen heb.
100% metalen modellen.....screamers, pink horrors, flamers, flamers en horrors op discs, vliegende honden en een lord of Change.

Ik was al met die pink horrors begonnen, dus dat wordt re-basen naar rond.
:D

wbravenboer
Hero member
Berichten: 992
Lid geworden op: 13-02-2012 21:29

Bericht door wbravenboer » 04-08-2015 13:54

Misschien kan je je ook aanmelden bij de White Scars Facebook group, is wel handig.
Kan je volgend weeken eventueel?

Plaats reactie